Thessalia Voice
Πολιτική

Πλακιωτάκης για Ναυάγιο: H ασφάλεια των επιβατών αποτελεί στρατηγική επιλογή

Πλακιωτάκης για Ναυάγιο: H ασφάλεια των επιβατών αποτελεί στρατηγική επιλογή

Ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης μίλησε στην ΕΡΤ για τους ελέγχους σε πλοία και τουριστικά σκάφη. Παράλληλα, αναφέρθηκε στο Ναυάγιο Ζακύνθου, η παραλία του οποίου θα παραμείνει κλειστή μετά τα προβλήματα με τις κατολισθήσεις, μία απόφαση η οποία έχει προκαλέσει πάρα πολλές αντιδράσεις στην τοπική κοινωνία.

Παράλληλα, ενόψει της τουριστικής σεζόν ο υπουργός τόνισε ότι η ασφάλεια των επιβατών και φυσικά των πλοίων αποτελεί στρατηγική επιλογή, πρώτη προτεραιότητα για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. “Μέχρι σήμερα έχουν ελεγχθεί, εκτάκτως επιθεωρηθεί όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας. Μην ξεχνάμε ότι ακτοπλοΐα μετέφερε μόνο πέρυσι πάνω από 33 εκατ. επιβάτες. Επομένως εμείς εκτάκτως φέτος για τη φετινή πασχαλινή περίοδο επιθεωρήσαμε όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας. Έχουμε στον προγραμματισμό μας την έκτακτη επιθεώρηση επιπλέον όλων των τουριστικών σκαφών μέχρι τα τέλη Μαΐου. Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας πληρούν όλους τους διεθνείς και ευρωπαϊκούς κανόνες ασφαλείας. Και εμείς βέβαια από την πλευρά μας, με έκτακτες επιθεωρήσεις, ελέγχουμε το αξιόπλοο των πλοίων. Θέλω όμως να ξεκαθαρίσω ότι οι έκτακτες αυτές επιθεωρήσεις είναι μία πάγια πρακτική και τακτική για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και σε πολλές περιπτώσεις θέλω να επισημάνω ότι η εθνική νομοθεσία είναι πολύ πιο αυστηρή από την ευρωπαϊκή. Δηλαδή για τα πλοία πάνω από 30 ετών επιθεωρούνται εκτάκτως όχι μία φορά ανά έτος αλλά δύο φορές μία φορά ανά εξάμηνο. Και βεβαίως, εκτός από την ασφάλεια των πλοίων επιθεωρούνται και οι όροι και οι συνθήκες εργασίας των ναυτικών μας“.

Όσον αφορά στις τιμές των εισιτηρίων τόνισε ότι διαμορφώνονται, στις ελεύθερες γραμμές, σε συνάρτηση με το αυξημένο κόστος λειτουργίας ενός πλοίου. “Θυμίζω ότι οι τιμές των καυσίμων αντιπροσωπεύουν πάνω από το 50 με 60% του συνολικού κόστους λειτουργίας των πλοίων. Επομένως είναι θέμα συνολικού κόστους λειτουργίας. Έτσι με αυτό τον τρόπο διαμορφώνονται οι τιμές. Εμείς όμως ως Υπουργείο Ναυτιλίας αυτό που καταφέραμε τα τελευταία τέσσερα χρόνια είναι να αυξήσουμε κατά 24 τις άγονες γραμμές. Αυξήσαμε το σχετικό κονδύλι των άγονων γραμμών κατά 50 εκατομμύρια κατ έτος, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή το Καστελόριζο να έχει σχεδόν καθημερινή σύνδεση. Και βεβαίως να πολλαπλασιάσουμε τις γραμμές αυξάνοντας την τουριστική και επιβατική κίνηση προς τις νησιωτικές περιοχές. Ενώ θέλω να επισημάνω μια πολύ σημαντική μας πρωτοβουλία: την εξασφάλιση από ευρωπαϊκούς πόρους για το πρασίνισμα των πλοίων μικρών γραμμών. Διότι ξέρετε, η επόμενη περίοδος για την ακτοπλοΐα θα είναι η αντικατάσταση του ακτοπλοϊκού στόλου και αυτό είναι μια πάρα πολύ σημαντική πρωτοβουλία από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής“.

Σχετικά Άρθρα

Πρώην Διευθυντής ΣΥΡΙΖΑ, Θ.Γεωργόπουλος: Το δάνειο Κασσελάκη επεστράφη δεν χρησιμοποιήθηκε – Είχαν πληρωθεί ποιο πριν και δώρα και μισθοί

annettparkman9

Μάγκας ή δάγκας τελικά;

superbill

Εκλογές στις 21 Μαΐου ανακοίνωσε ο Κ.Μητσοτάκης

thessaliavoice

Έκτακτη σύσκεψη Γεωργιάδη, Τσιόδρα, Αγαπηδάκη για την έξαρση των ιώσεων

annettparkman9

Δένδιας: Επικοινωνία με τον Κοσοβάρο πρωθυπουργό Άλμπιν Κούρτι

thessaliavoice

Μενδώνη: Βασικός στόχος η επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα

annettparkman9

Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σου στο site μας. Αποδοχή Περισσότερα