Ο BCTI – δείκτης για τα τάνκερ που μεταφέρουν βενζίνη, κηροζίνη, αμόλυβδη βενζίνη και ντίζελ «άσπρο» έχει μειωθεί κατά περίπου 44%, ενώ ο BDTI -δείκτης για τα πλοία μεταφοράς ακατέργαστου πετρελαίου και fuel oil έχει σημειώσει μικρότερη μείωση κατά 9% από την αρχή του τρέχοντος έτους
Συμφωνα με το newmoney.gr, στην αγορά δεξαμενόπλοιων, ο BCTI -δείκτης για τα τάνκερ που μεταφέρουν βενζίνη, κηροζίνη, αμόλυβδη βενζίνη και ντίζελ «άσπρο» έχει μειωθεί κατά περίπου 44%, ενώ ο BDTI -δείκτης για τα πλοία μεταφοράς ακατέργαστου πετρελαίου και fuel oil έχει σημειώσει μικρότερη μείωση κατά 9% από την αρχή του τρέχοντος έτους.
«Σύμφωνα με Κινέζους εμπειρογνώμονες, ο λαγός, το έτος του οποίου έχει επισήμως ξεκινήσει, σημαίνει χαλάρωση, ηρεμία και περισυλλογή, όχι ακριβώς φιλικά προς την αγορά χαρακτηριστικά. Σε κάθε περίπτωση, καθώς ο λαγός «έχει μπει στον αγώνα», μένει να δούμε αν θα βασιστεί κυρίως στην ταχύτητά του» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers.
Για τη ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων τονίζουν:
«Όντας μόλις μία εβδομάδα πριν από τις κυρώσεις της ΕΕ στις εισαγωγές ρωσικού ντίζελ, βενζίνης και άλλων προϊόντων, νέες αναταράξεις διαφαίνονται στην αγορά πετρελαίου. Αναλυτές ανέφεραν ότι η απαγόρευση της Ευρώπης στα ρωσικά πετρελαιοειδή μπορεί να είναι πιο ανατρεπτική από την απαγόρευση του ρωσικού αργού πετρελαίου που πραγματοποιήθηκε στις 5 Δεκεμβρίου. Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων αντιπροσωπεύουν περίπου το 59% του συνολικού στόλου δεξαμενόπλοιων (>= 10.000 DWT), ενώ τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού αποτελούν το 41% του στόλου δεξαμενόπλοιων από τον οποίο έχουμε εξαιρέσει τα χημικά πλοία.