Thessalia Voice
Τουρισμός

MedCruise: Η Κέρκυρα αναδυόμενη δύναμη στην κρουαζιέρα

MedCruise: Η Κέρκυρα αναδυόμενη δύναμη στην κρουαζιέρα

Στο μοναδικό σε ομορφιά νησί της Κέρκυρας, και συγκεκριμένα στο κοσμοπολίτικο Κανόνι, χτυπούσε επί τρεις ημέρες η «καρδιά» τηςκρουαζιέρας.

Εκεί διοργανώθηκε η 62η Γενική Συνέλευση της MedCruise, η οποία είναι η μεγαλύτερη ένωση λιμένων κρουαζιέρας και εκπροσωπεί πάνω από 150 λιμάνια από 22 χώρες εντός και εκτός Ε.Ε.

Με μοναδική θέα προς το νησάκι με το Μοναστήρι της Βλαχέρνας και τον καταπράσινο βράχο, το θρυλικό Ποντικονήσι με το Μοναστήρι του Παντοκράτορα να δεσπόζει στο βάθος,

εκπρόσωποι του κλάδου συναντήθηκαν για να συζητήσουν κρίσιμα θέματα που απασχολούν την κρουαζιέρα, τα προβλήματα, αλλά και τις λύσεις που θα οδηγήσουν στην όσο το δυνατόν καλύτερη διαχείριση

της πρωτοφανούς ανάπτυξης της κρουαζιέρας μέσα στο 2023, όπου αναμένεται να σπάσει το ρεκόρ του 2019, η οποία έως τώρα θεωρείτο η χρυσή χρονιά του τουρισμού.

Η επιλογή της Κέρκυρας ως τόπου διεξαγωγής του φετινού συνεδρίου δεν ήταν τυχαία.

Το Νησί των Φαιάκων συνδυάζει τα πολυπολιτισμικά στοιχεία με τη φυσική ομορφιά. Παράλληλα, αποτελεί τη νότια πύλη της Ευρώπης και σημείο αναφοράς στα περάσματα των κρουαζιερόπλοιων από την Ιταλία και την Αδριατική προς την Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο.

Στόχος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και του Οργανισμού Λιμένος του νησιού σε συνεργασία με το κράτος είναι να καταστεί η Κέρκυρα σημαντικός κόμβος-hub για τον θαλάσσιο τουρισμό.

«Η Κέρκυρα είναι μια ευκαιρία»

Χαρακτηριστικές της δυναμικής που αναπτύσσει το νησί είναι οι δηλώσεις που έκανε στο «business stories» ο κ. Αλεσάντρο Καρόλο, διευθυντής στο Τμήμα Κυβερνητικών Υποθέσεων του ομίλου-κολοσσού Royal Caribbean Group.

«Η Κέρκυρα είναι μια ευκαιρία», είπε και εξήγησε: «Ο όμιλος έχει υπό την ομπρέλα του τρεις αμερικανικών συμφερόντων εταιρείες: τη Silver Sea, τη Celebrity και τη Royal Caribbean International.

Για το λιμάνι της Κέρκυρας έχουμε σχεδιάσει να γίνουν από 25 έως 30 προσεγγίσεις ετησίως, τόσο για το 2023 όσο και για το 2024. Για το 2025 ο σχεδιασμός βρίσκεται σε εξέλιξη, οπότε δεν έχω στοιχεία.

Το λιμάνι είναι φιλικό για τα πλοία του ομίλου, πάντα όμως υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης, όπως στις υποδομές για κατασκευή επιβατικών σταθμών».

Στη συνέχεια αποκάλυψε ότι το «αμερικανικό μεγαθήριο» σκέφτεται να χρησιμοποιήσει το λιμάνι ως homeport ή, όπως το λένε οι Αμερικανοί,
«turnaround point», απ’ όπου θα ξεκινάνε και θα τελειώνουν οι κρουαζιέρες, και γι’ αυτό και εκεί θα επιβιβάζονται ή/και θα αποβιβάζονται οι επιβάτες.

 

«Η Κέρκυρα είναι ένα μεγάλο νησί που μπορεί να εξυπηρετεί την κρουαζιέρα και ενδέχεται να γίνει ένα turnaround point, να κάνουν τα πλοία homeporting όπως με το λιμάνι του Πειραιά. Αυτά τα δύο λιμάνια δεν είναι βέβαια του ίδιου μεγέθους.
Η Κέρκυρα όμως μπορεί να λειτουργήσει παρόμοια με τον Πειραιά σε άλλη κλίμακα.

Είναι σημαντική η Κέρκυρα γιατί προκειμένου να επισκεφτούμε όλα τα ελληνικά νησιά δεν μπορούν τα πλοία μας να εκκινούν πάντα από την Τσιβιταβέκια (Ρώμη) ή τη Ραβένα (Βενετία). Χρειαζόμαστε πιο κοντινά λιμάνια.

Το ένα είναι ο Πειραιάς και το άλλο μπορεί να είναι η Κέρκυρα, όπως και η Θεσσαλονίκη, την οποία επισκέφτηκα πρόσφατα. Η Θεσσαλονίκη είναι πανέμορφη, αλλά ταιριάζει σε μικρότερου μεγέθους κρουαζιερόπλοια.

Από την άλλη πλευρά, το λιμάνι της Κέρκυρας μπορεί να υποδεχτεί μεγαλύτερα πλοία αν δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές». Και συνέχισε:

«Για να γίνει όμως homeport το λιμάνι της Κέρκυρας θα πρέπει να υπάρξουν και απευθείας πτήσεις από και προς το εξωτερικό, και ειδικά από την Αμερική, τη Μεγάλη Βρετανία και τη Γερμανία.

Ακόμα και μέσω Αθήνας μπορεί να γίνεται η σύνδεση με την Κέρκυρα αν προγραμματιστούν περισσότερες πτήσεις.

Ο Βασίλης Κικίλιας έκανε πολύ καλή δουλειά και πέτυχε να αυξηθούν οι απευθείας πτήσεις μεταξύ ΗΠΑ και Ελλάδας.

Κατά τον ίδιο τρόπο, μπορεί να υλοποιηθεί σχέδιο και για την Κέρκυρα».

Έργα υποδομής

Όπως επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας Σπύρος Ζερβόπουλος στο «b.s.», για το 2023 αναμένονται συνολικά 380 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων και 800.000 επιβάτες.

«Κοιτάμε προς το μέλλον αφού η περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας δημιουργεί καινούριες καταστάσεις και προκλήσεις τις οποίες πρέπει να διαχειριστούμε και να αντιμετωπίσουμε όλοι μαζί, Τοπική Αυτοδιοίκηση, κράτος και λιμάνι.

Σήμερα το λιμάνι μπορεί να εξυπηρετήσει ταυτοχρόνως έξι κρουαζιερόπλοια. Δεν έχουμε αντιμετωπίσει προβλήματα από τον μεγάλο αριθμό προσεγγίσεων και επιβατών. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι επαναπαυόμαστε».

Στα άμεσα σχέδια της διοίκησης του Οργανισμού είναι η κατασκευή καινούριου τερματικού σταθμού επιβατών, που είναι και αίτημα των εταιρειών κρουαζιέρας.

από το protothema.gr

Σχετικά Άρθρα

Ένας παράδεισος που πρέπει να γνωρίσετε. Camping Rovies.

superbill

Aνακαλύψαμε τον χαμένο μας μονόκερο. The Lost Unicorn. Τσαγκαράδα.

superbill

Φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής στο Πήλιο, με άρωμα…Βερολίνου.

superbill

Τρίκαλα – Αθήνα 3 ώρες

superbill

Η Γαλλική Vogue αποθεώνει τις Ελληνικές παραλίεςγια το 2023

thessaliavoice

Κρήτη: Κλίμα αισιοδοξίας για τον τουρισμό – Η σεζόν ξεκινά νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά

thessaliavoice

Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σου στο site μας. Αποδοχή Περισσότερα