Thessalia Voice
Οικονομία

Η ακρίβεια πλήττει ξανά τα νοικοκυριά!

Η ακρίβεια πλήττει ξανά τα νοικοκυριά!

Η μεγάλη ακρίβεια θα φέρει για ακόμα μια φορά  περικοπές στο καλάθι του νοικοκυριού όπως παρουσιάζουν και τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ.

Η αναγκαία περικοπή δαπανών από τα νοικοκυριά αποτυπώνεται και στο σχήμα 3, όπου 1 στους 2 καταναλωτές δηλώνει ότι δεν κάνει διακοπές το 2023, ενώ 1 στους 3 δηλώνει ότι θα κάνει μεν διακοπές, αλλά πιο περιορισμένες. 6 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν ότι οι δαπάνες τους φέτος θα είναι μειωμένες σε σχέση με πέρυσι, ενώ 4 στους 10 ότι θα είναι μειωμένη άνω του 50%. Τα στοιχεία αυτά δείχνουν κυρίως την κακή ψυχολογία του αγοραστικού κοινού και δευτερευόντως ρεαλιστικές προβλέψεις.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας η οποία έγινε σε δείγμα 1.000 καταναλωτών:

1 στους 2 καταναλωτές δηλώνει ότι δεν κάνει διακοπές το 2023, ενώ 1 στους
3 δηλώνει ότι θα κάνει μεν διακοπές, αλλά πιο περιορισμένες.

Το 54% (έναντι 55% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου.
Το 75% (έναντι 71% τον Ιανουάριο) του κοινού δηλώνει ότι έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια κ.α.
Το 49% (έναντι 50% τον Ιανουάριο) του κοινού δηλώνει ότι έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, π.χ. στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο.
Το 27% (έναντι 24% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του.
Το 32% (έναντι 29% τον Ιανουάριο) έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεων του.
Το 17% (έναντι 11% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία προκειμένου να αυξήσει το εισόδημα του.
Το 49% (έναντι 40% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει αλλάξει μάρκα-επωνυμία προϊόντος.

Υπάρχουν σημαντικές αλλαγές το τελευταίο διάστημα στις καταναλωτικές συνήθειες σε διάφορες περιοχές συμπεριφορών, οι οποίες αποδίδονται σε μεγάλο βαθμό στις ανατιμήσεις προϊόντων και υπηρεσιών.

Από την έρευνα προκύπτει ότι το πολυδιαφημισμένο Market Pass δεν έχει βοηθήσει, καθώς το 72% δηλώνει ότι ξοδεύει τα ίδια χρήματα σε σχέση με πριν, ενώ μόλις το 8% λέει ότι δαπανά λιγότερα χρήματα.

Σχετικά Άρθρα

Πατέλης για Credit Suisse: «Είμαστε στις ασφαλείς χώρες»

thessaliavoice

Κατώτατος μισθός: Στις 3 Μαρτίου η εισήγηση Χατζηδάκη – Πόσο αναμένεται να αυξηθεί

thessaliavoice

Νέα τροπολογία για τα POS

thessaliavoice

Αυτοί είναι οι δικαιούχοι του επιδόματος κοινωνικής αλληλεγγύης:

thessaliavoice

Τσακλόγλου: Όσα ισχύουν για τους νέους ασφαλισμένους του ΕΦΚΑ που θέλουν να ασφαλιστούν στο ΤΕΚΑ

thessaliavoice

ΔΥΠΑ: Ξεκινά η προπληρωμή επιδομάτων και Δώρου Πάσχα

thessaliavoice

Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σου στο site μας. Αποδοχή Περισσότερα