Thessalia Voice
Υγεία

Το φθινοπωρινό φρούτο που «βοηθά» το έντερο και προστατεύει την καρδιά

Το φθινοπωρινό φρούτο που «βοηθά» το έντερο και προστατεύει την καρδιά

Ο Όμηρος το αποκαλούσε «δώρο των θεών» και μάλλον δεν είχε άδικο για τη «θεϊκή» τους υπόσταση. Από τα αγαπημένα φρούτα του φθινοπώρου, το ζουμερό αχλάδι δεν ευχαριστεί μόνο με τη γεύση του, αλλά περικλείει σημαντικές αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

Περιέχουν σημαντικά θρεπτικά συστατικά 

Πολλά φρούτα με έντονους και διαφορετικούς χρωματισμούς περιέχουν σημαντικές ενώσεις. Το κόκκινο χρώμα ορισμένων αχλαδιών υποδηλώνει την υψηλή περιεκτικότητα σε ανθοκυανίνες, που βελτιώνουν την υγεία της καρδιάς. Αντιστοίχως, η πράσινη φλούδα των φρούτων είναι πλούσια σε λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, δύο ενώσεις που είναι απαραίτητες για την υγεία των ματιών.

Βελτιώνουν την υγεία του εντέρου

Είναι γνωστό ότι τα φρούτα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, που προάγουν τη λειτουργία του εντέρου, και τα αχλάδια δεν αποτελούν εξαίρεση. Ένα μεσαίου μεγέθους αχλάδι (178 γραμμάρια) περιέχει 6 γραμμάρια φυτικών ινών – δηλαδή το 22% των ημερήσιων αναγκών σας σε φυτικές ίνες. Ειδικά τα πρεβιοτικά που περιέχουν, ανακουφίζουν από τα συμπτώματα της δυσκοιλιότητας και συμβάλλουν στη γενική λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Για να λάβετε τις περισσότερες φυτικές ίνες από το αχλάδι σας, προτιμήστε να το καταναλώνετε με τη φλούδα.

Συγκεντρώνουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες

Τα αχλάδια αποτελούν επίσης μια πλούσια πηγή φλαβονοειδών αντιοξειδωτικών, τα οποία βοηθούν στην καταπολέμηση της φλεγμονής, που μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης διαφορετικών ασθενειών, όπως του σακχαρώδους διαβήτη και καρδιακών παθήσεων. Κατά της φλεγμονής στοχεύουν επίσης αρκετές βιταμίνες και μέταλλα των αχλαδιών όπως ο χαλκός και οι βιταμίνες C και K.

Ενισχύει τη λειτουργία της καρδιάς 

Οι ευεργετικές δράσεις των αντιοξειδωτικών των αχλαδιών προστατεύουν και την καρδιά. Οι προκυανιδίνες μπορούν να μειώσουν τις τιμές της LDL (κακής) χοληστερόλης και να αυξήσουν την HDL (καλή) χοληστερόλη. Στη φλούδα τους, εξίσου, βρίσκεται η κερκετίνη, που ωφελεί την υγεία της καρδιάς, προλαμβάνοντας τους παράγοντες κινδύνου καρδιακών παθήσεων, όπως η υψηλή αρτηριακή πίεση και τα επίπεδα χοληστερόλης.

Μια άλλη δεκαετής μελέτη σε πάνω από 20.000 άτομα διαπίστωσε ότι η καθημερινή κατανάλωση 25 γραμμάριων από φρούτα με λευκή σάρκα, όπως τα αχλάδια, μείωσαν τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου κατά 9%.

Σχετικά Άρθρα

Πόσο προστατεύει το περπάτημα από διαβήτη και υπέρταση – Τα οφέλη από 1.000 βήματα περισσότερα την ημέρα

thessaliavoice

«Μελαγχολία της Κυριακής»: Τι είναι και πώς θα την αντιμετωπίσετε

thessaliavoice

Κορωνοϊός: 11.883 νέα κρούσματα, 51 θάνατοι και 425 διασωληνωμένοι

thessaliavoice

Κορωνοϊός: «Καμπανάκι» EMA για νέο κύμα της πανδημία τις επόμενες εβδομάδες στην Ευρώπη

thessaliavoice

Κορονοϊός: Τι ισχύει μετά τις 5 ημέρες καραντίνα – Οι οδηγίες των ειδικών

thessaliavoice

Εννιά συμβουλές δερματολόγων για να καταπολεμήσετε τη γήρανση του δέρματος

thessaliavoice

Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σου στο site μας. Αποδοχή Περισσότερα