Thessalia Voice
Πολιτική

«Λίστα Πλεύρη»: Μοιράζει 2.653.600 ευρώ στα media!

«Λίστα Πλεύρη»: Μοιράζει 2.653.600 ευρώ στα media!

Διαφημίσεις που θα μπορούσαν να προβληθούν δωρεάν από τα ΜΜΕ «κοστίζουν» πάνω από 2,5 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα δοθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης, ως… δώρο από τον Θάνο Πλεύρη, λίγο πριν από τις εκλογές.

Αυτό αποκαλύπτει έρευνα του datajournalists.co.uk, το οποίο ανακάλυψε αποφάσεις για πολυδάπανη διαφημιστική καμπάνια δράσης του Υπουργείου Υγείας, ενώ κάνει λόγο και για αναθέσεις στις δυο εταιρείες που θα «τρέξουν» το πρότζεκτ, με απόφαση που ελήφθη τον Αύγουστο σε χρόνο-ρεκόρ!

Από το Ταμείο Ανάκαμψης θα δοθούν τα 2.228.000 ευρώ και από το Εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων τα 528.000 ευρώ, βάσει απόφασης Ιουλίου 2022 του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Θεόδωρου Σκυλακάκη.

Γράφει σχετικά ο Βασίλης Γαλούπης για το datajournalists.co.uk:

Στις 7 Δεκεμβρίου 2022, δηλαδή πριν από περίπου έναν μήνα, ο Υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης οργάνωσε συνέντευξη Τύπου για το νέο στρατηγικό σχέδιο που αφορά στη Δημόσια Υγεία. «Μαζί με τη γενική γραμματέα Ειρήνη Αγαπηδάκη τρέχουμε το πρόγραμμα «Σπύρος Δοξιάδης». Από σήμερα μπαίνει στη διαδικασία για την υλοποίηση το πρόγραμμα για τον καρκίνο του τραχήλου της μήτρας και υπάρχουν και άλλα δυο προγράμματα για το καρκίνο του παχέος εντέρου και για τις καρδιακές παθήσεις».

Όμως, μέχρι και λίγες ημέρες πριν από τις επίσημες ανακοινώσεις υπήρχε έντονη κινητικότητα προκειμένου να εξασφαλιστεί ένα σημαντικό κονδύλι από το Ταμείο Ανάκαμψης, με τον προορισμό των χρημάτων να είναι -μέσω του προγράμματος «Σπύρος Δοξιάδης»- τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

Μια κίνηση με προεκλογικό χρώμα, που θυμίζει σε πολλά τη γνωστή «λίστα χρηματοδότησης Πέτσα» στις αρχές της πανδημικής κρίσης, όταν για την καμπάνια «Μένουμε Σπίτι» δαπανήθηκαν 19,8 εκατ. ευρώ σε ΜΜΕ.

Οι κατηγορίες περί χειραγώγησης Μέσων Ενημέρωσης και αδιαφανών διαδικασιών στον διαμοιρασμό εκείνων των χρημάτων το 2020, με δυσανάλογα ποσά άνευ αξιοκρατικών κριτηρίων και με επιχορηγήσεις ακόμα και προς ΜΜΕ – Φαντάσματα, οδήγησαν το 2021 στην σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής στην Βουλή, χωρίς να υπάρξουν περαιτέρω αποτελέσματα.

Σε 2.140.000 ευρώ, πλην ΦΠΑ, ανέρχεται το συνολικό ποσό προς τα ΜΜΕ για τη διαφημιστική καμπάνια του υπουργείου Υγείας, σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών

Αυτή τη φορά στο προσκήνιο βρίσκεται το υπουργείο Υγείας. Στις 4 Ιουλίου 2022, με αριθμό πρωτοκόλλου 93605, εξεδόθη απόφαση από το Υπουργείο Οικονομικών και την «Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού Ταμείου Ανάκαμψης», που εδρεύει στην οδό Πανεπιστημίου 25-27, με θέμα: «Ένταξη του Έργου με τίτλο «SUB2. Δευτερογενής Πρόληψη» (κωδικός ΟΠΣ ΤΑ 5180985) στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας».

Την απόφαση υπέγραψε ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης. Σύμφωνα με το συγκεκριμένο έγγραφο αποφασίζεται «η Ένταξη του Έργου με τίτλο «SUB2. Δευτερογενής Πρόληψη» και κωδικό ΟΠΣ ΤΑ 5180985 στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση – NextGeneration EU».

Η απόφαση:

Ο τίτλος δράσης αφορά στην υλοποίηση του προγράμματος «Σπύρος Δοξιάδης» και ως υπουργείο ευθύνης ορίζεται το Υπουργείο Υγείας, με φορέα υλοποίησης την Εθνική Κεντρική Αρχή Προμηθειών Υγείας.

Ο προϋπολογισμός του προτεινόμενου έργου για την εγγραφή στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ανέρχεται «σε ποσό ύψους 2.728.000 ευρώ, περιλαμβανομένου ΦΠΑ. Το ποσό αυτό προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης (2,2 εκατ. ευρώ), με συνεισφορά του Εθνικού ΠΔΕ (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) με 528.000 ευρώ».

Ως είδος έργου αναφέρεται «Μεταρρύθμιση» και ως τύπος έργου «Παροχή Υπηρεσιών». Ημερομηνία λήξης ορίζεται η 31η Δεκεμβρίου 2023.

Στις συμβάσεις προβλέπεται ανάδοχος, που σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Υγείας, θα αναλάβει τον δημιουργικό σχεδιασμό και την παραγωγή οπτικοακουστικού και λοιπού διαφημιστικού υλικού για την καμπάνια προβολής και ενημέρωσης για τη προληπτική μαστογραφία, στο πλαίσιο υλοποίησης της δράσης «Προληπτική Ιατρική» του Προγράμματος «Φώφη Γεννηματά».

Επίσης, ο ανάδοχος θα αναλάβει τον σχεδιασμό πλάνου μέσων της διαφημιστικής καμπάνιας του Προγράμματος Πρόληψης της Δημόσιας Υγείας «Σπύρος Δοξιάδης» – Δευτερογενής Πρόληψη για τη μιντιακή καμπάνια αντί 37.200 ευρώ.

Ο ανάδοχος, σε συνεργασία με την Γενική Γραμματεία Δημόσιας Υγείας όπως αναφέρεται, θα αναλάβει τη διαχείριση και την προβολή σε Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.

Το συνολικό ποσό των χρημάτων προς τα ΜΜΕ ανέρχεται, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, σε 2.653.600 ευρώ, σύμφωνα με τα πρακτικά της απόφασης της Εθνικής Κεντρικής Αρχής Προμηθειών Υγείας

Σχετικά με την Προβολή σε Μέσα (τηλεόραση, ραδιόφωνο, τύπος, διαδίκτυο) προβλέπεται ότι «Η ΕΚΑΠΥ πρόκειται να προχωρήσει στην υλοποίηση της καμπάνιας προβολής και δημοσιότητας η οποία θα περιλαμβάνει μια σειρά ενεργειών ενημέρωσης και προβολής, προκειμένου να προβάλλεται αποτελεσματικά όλες τις δράσεις της Δευτερογενούς Πρόληψης, ήτοι:

Α) Προληπτικός Διαγνωστικός Έλεγχος Καρκίνου του Μαστού

Β) Προληπτικός Διαγνωστικός Έλεγχος Καρκίνου του Τραχήλου της Μήτρας

Γ) Προληπτικός Διαγνωστικός Έλεγχος Καρκίνου του Παχέος Εντέρου

Δ) Προληπτικός Διαγνωστικός Έλεγχος του Καρδιαγγειακού Κινδύνου.

Ε) Προληπτικός Διαγνωστικός Έλεγχος Ανευρύσματος κοιλιακής αορτής.

Στ) Προγεννητικός και Περιγεννητικός Διαγνωστικός Έλεγχος.

H προβολή του έργου σε ΜΜΕ για το πρόγραμμα «Σπύρος Δοξιάδης» θα γίνει σύμφωνα με το Πλάνο Μέσων το οποίο θα περιλαμβάνει κι επιλεγμένα και αποτελεσματικά Μέσα όπως τηλεοπτικά κανάλια και ραδιοφωνικούς σταθμούς με υψηλή τηλεθέαση και ακροαματικότητα, εφημερίδες και περιοδικά με μεγάλο αριθμό αναγνωστών, καθώς και διαδίκτυο / ιστοσελίδες με υψηλή επισκεψιμότητα στοχεύοντας με αυτό τον τρόπο στη μέγιστη προβολή και διάχυση του έργου τόσο στο ευρύ κοινό όσο και στις ομάδες στόχου. Η χρονική διάρκεια της δράσης ορίζεται στους 18 μήνες.

Το φυσικό όσο και οικονομικό αντικείμενο κατανέμεται ως ακολούθως σε ξεχωριστές κατηγορίες δαπανών, ήτοι :

Προβολή του έργου σε

α) τηλεόραση (πανελλαδικά) 464.380 ευρώ,

β) τηλεόραση (περιφέρεια) 186.180 ευρώ,

γ) Ραδιόφωνο (πανελλαδικά) 149.800 ευρώ,

δ) Ραδιόφωνο (περιφέρεια) 64.200 ευρώ,

ε) έντυπο τύπο (πανελλαδικά) 299.600 ευρώ,

στ) έντυπο τύπο (περιφέρεια) 128.400 ευρώ,

ζ) Ιστοσελίδες (Πανελλαδικά) 593.208 ευρώ,

η) Ιστοσελίδες (Περιφέρεια) 254.232 ευρώ.

Το συνολικό ποσό που αναλογεί σ’ αυτή τη διαφημιστική καμπάνια ανέρχεται σε 2.140.000 ευρώ (πλην ΦΠΑ).

Σχετικά Άρθρα

Οικονόμου για ΑΣΟΕΕ: “Επίθεση τραμπούκων – Οι ένοχοι θα βρεθούν”

thessaliavoice

Πόλεμος στην Ουκρανία: Στην Ελλάδα ο πρόξενος στη Μαριούπολη – Οι πρώτες δηλώσεις (βίντεο)

thessaliavoice

Μητσοτάκης -Εγκαίνια του μετρό στον Πειραιά: Εμείς παραδίδουμε έργα, κάποιοι παρουσίαζαν μουσαμάδες

thessaliavoice

Βουλή: Ερώτηση 35 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για τη μεταβίβαση μετοχών του ΤΑΙΠΕΔ στον ΟΛΠ-COSCO

thessaliavoice

Τούρκος αναλυτής : “Ετοιμάζουν τον Μητσοτάκη για τον ρόλο του Ζελένσκι”…

thessaliavoice

Καβγάς ΝΔ με ΠΑΣΟΚ για το ποιος θα γίνει πρωθυπουργός

thessaliavoice

Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σου στο site μας. Αποδοχή Περισσότερα