Thessalia Voice
Υγεία

Χολή: Ο τροφές που αποτρέπουν τον σχηματισμό λίθων

Χολή: Ο τροφές που αποτρέπουν τον σχηματισμό λίθων

Οι πέτρες στη χολή αποφράσσουν τον κυστικό πόρο, προκαλώντας πόνο, ναυτία, εμετούς, πυρετό, ρίγος, ίκτερο (κίτρινο χρώμα στο δέρμα και στα μάτια) και φούσκωμα στην κοιλιά.

Σύμφωνα με το www.onmed.gr σχηματίζονται στη χοληδόχο κύστη και οι λόγοι που οδηγούν στη δημιουργία τους παραμένουν άγνωστοι.

Αποτελούνται κυρίως από χοληστερόλη και χολικά άλατα. Το μέγεθός τους ποικίλλει και μπορεί να είναι μικρό, όσο οι κόκκοι της άμμου και να φτάνει σε μέγεθος μια μπάλα του γκολφ.

Επιστήμονες από το Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου του Κεντάκι ανέλυσαν στοιχεία μιας για 42.705 άνδρες, ηλικίας 40 ετών και άνω.

Κάθε δύο χρόνια οι άνδρες παρέθεταν λεπτομερή στοιχεία για την υγεία τους, μεταξύ των οποίων και η ανάπτυξη ή όχι χολολιθίασης. Επιπλέον, κάθε τέσσερα χρόνια συμπλήρωναν ειδικά ερωτηματολόγια διατροφής. Στη διάρκεια των 16 ετών της μελέτης, 2.195 άνδρες διαγνώσθηκαν με χολολιθίαση. Σε σύγκριση με όσους έτρωγαν το λιγότερο μαγνήσιο, όσοι εθελοντές έτρωγαν το περισσότερο διέτρεχαν 33% μικρότερο κίνδυνο ανάπτυξης χολολιθίασης.

Η ανεπάρκεια μαγνησίου είναι γνωστό ότι αυξάνει τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων στο αίμα και μειώνει τα επίπεδα της «καλής» (ΗDL) χοληστερόλης. Και οι δύο αυτές αλλαγές μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο χολολιθίασης.

Οι επιστήμονες επιβεβαίωσαν τη μακροχρόνια επίδραση της έλλειψης μαγνησίου στην ανάπτυξη λίθων στην χοληδόχο κύστη.

Εκτός από τα φυτικής προελεύσεως τρόφιμα, καλή πηγή μαγνησίου είναι:

  • Το ψάρι halibut (μεγάλο ψάρι του Ατλαντικού που στα ελληνικά λέγεται ιππόγλωσσος)
  • Το γάλα
  • Το τυρί
  • Οι μπανάνες
  • Το αβοκάντο
  • Σπανάκι
  • Φασόλια
  • Καρύδια
  • Δημητριακά ολικής αλέσεως

Πηγή: Χολή: Ο τροφές που αποτρέπουν τον σχηματισμό λίθων

Σχετικά Άρθρα

Κορονοϊός: Ανασυντάσσονται τα νοσοκομεία μετά την ραγδαία αύξηση εισαγωγών

thessaliavoice

ΕΜΑ: Περισσότερο μολυσματική η Όμικρον-Στο 1/3 ο κίνδυνος νοσηλείας σε σχέση με τη Δέλτα

thessaliavoice

Πατάτα: Μπορεί να προκαλέσει διαβήτη ανάλογα το πώς μαγειρεύεται;

thessaliavoice

Δείτε τις τροφές που κάνουν καλό στο συκώτι

thessaliavoice

Ελαιόλαδο: Το ελιξίριο νεότητας και υγείας

thessaliavoice

Αυτό είναι το όσπριο που ρυθμίζει και… το σάκχαρο

thessaliavoice

Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σου στο site μας. Αποδοχή Περισσότερα